- reset +

LOGOPEDA

PDFDrukuj

"Spełniona nadzieja"

Kto mi pomoże? Kto mnie zrozumie?
Kto me kłopoty usunąć umie?
Kto ostrym śmiechem serca nie zrani,
kto nie zawstydzi, ale pochwali?
- Ja ci pomogę, ja cię zrozumiem,
twoim kłopotom zawadzić umiem.
Bo logopeda - jak czarnoksiężnik -
nauczy mówić dobrze i pięknie.
Więc się uczyłem, wciąż powtarzałem
z wielkim uporem, z wielkim zapałem
wszystkie ćwiczenia, wszystkie zadania,
by dobrze mówić słowa i zdania.
Moje nadzieje, moje marzenia
dawniej gasiły upokorzenia.
Upokorzenia, których doznałem,
gdy trudne słowa źle wymawiałem.
Dzisiaj naprawdę, a nie w marzeniach,
mówię wierszyki na szkolnych scenach.
Mówię dokładnie, czysto, wesoło,
a złote słonko świeci wokoło.


 

LOGOPEDA: Marlena Stefaniuk

Znalezione obrazy dla zapytania logopedaZajęcia logopedyczne – 2016/2017

Poniedziałek

8.00 – 9.00

5 – latki

9.00 – 10.00

Konsultacje dla rodziców

10.00 – 10.30

Zajęcia indywidualne

10.30 – 11.00

Zajęcia indywidualne

11.30 – 12.30

II a

12.30 – 13.30

Zajęcia indywidualne

13.30 – 14.30

Zajęcia indywidualne

14.40 – 15.40

5 – latki

Wtorek

8.00 – 9.00

6 – latki (D.D.)

9.30 – 10.30

WWRD

10.30 – 11.30

3 – latki

11.30 – 12.30

IIIb

IIc

12.30 – 13.30

IIIa

IIc

13.30 – 14.30

IV b

14.40 – 15.40

6 – latki (D.D.)

Środa

8.00 – 9.00

6 – latki (D.D.)

9.30 – 10.30

4 – 5 latki

10.30 – 11.30

Zajęcia indywidualne

11.30 – 12.30

I a

IIIa

12.30 – 13.30

Zajęcia indywidualne

13.40 – 14.10

5 – latki

Czwartek

12.30 – 13.30

3 – 4 latki

13.40 – 15.40

6 – latki (E.K.)

Piątek

8.00 – 9.00

6 – latki (E.K.)

9.30 – 10.30

4 – 5 – latki (B.I.)

10.30 – 11.30

Zajęcia indywidualne

11.30 – 12.30

III c

II c

12.30 – 13.30

III b

II a

13.30 – 14.30

V b

VIa

Znalezione obrazy dla zapytania logopeda

 

10 PRZYKAZAŃ LOGOPEDY

DRODZY RODZICE!

1)      Proszę zwrócić uwagę na sposób oddychania dziecka. Wdech i wydech przy spoczynku lub milczeniu powinien się odbywać przez nos. Jeśli przy oddychaniu dziecko ma otwartą buzię, powinno to Państwa zaniepokoić.

 

2)      By dobrze mówić, trzeba dobrze słyszeć. Jeśli trzeba powtarzać polecenia lub prośby wydawane dziecku, należy sprawdzić, co z jego słuchem. Dobry odbiór komunikatu, prawidłowe funkcjonowanie słuchu,
to połowa sukcesu.

 

3)      Mówiąc do dziecka (nawet małego), nie wolno spieszczać form wyrazów. Tylko prawidłowa wymowa
i zachowanie poprawnych form gramatycznych dadzą pożądany efekt w postaci prawidłowej wymowy.

 

4)      Proszę zwrócić uwagę na język, wargi, policzki, podniebienie miękkie i ułożenie zębów. Jeśli są wątpliwości co do ich  ułożenia, symetrii, wielkości czy ruchliwości, lepiej udać się do specjalisty
po konsultacje.

 

5)      Ze względów logopedycznych najlepiej karmić dziecko piersią nie dłużej niż do końca pierwszego roku życia. Pokarmy stałe podajemy łyżeczką, a  płyny z kubka  z dzióbkiem.

 

6)      Uczymy dziecko gryzienia od momentu, gdy tylko zaczniesz podawać pokarmy stałe. Gryzienie marchewki, jabłka, skórki  od chleba wpływa na prawidłowe połykanie pokarmów, ułożenie   zębów i prawidłowe ruchy języka.

 

7)      Najlepiej zrezygnować ze smoczka (zarówno gryzaka, jak i na butelkę) zanim dziecko skończy roczek Jest on przyczyną wadliwego zgryzu, infantylnego połykania pokarmów. Jeśli rodzice podają dziecku do picia soki lub wodę z cukrem, szczególnie w nocy, smoczek dodatkowo przyczynia się do tworzenia próchnicy zębów u dziecka.

 

8)      Obydwoje rodzice niech czytają dziecku jak najwięcej książek od samego początku, samemu bawiąc się czytaniem. Można modelować przy tym głos, zmieniać intonację. Dziecko w ten sposób nauczy się rozpoznawać różne emocje, zanim samo będzie świadomie ich używać.

 

9)      Dobrze jest wprowadzić do zabawy gimnastykę buzi i języka. Ćwiczenia logopedyczne nie muszą być nudne! Niech to będzie zabawa dla rodzica i dziecka. Dodatkowo będzie to czas, jaki spędzacie Państwo razem z dzieckiem i to już jest sukces. Do ćwiczeń buzi i języka może dołączyć młodsze rodzeństwo.

 

10)   Ćwiczenia muszą być wykonywane SYSTEMATYCZNIE wtedy przyniosą oczekiwany efekt. Ćwiczyć można zawsze i wszędzie (w samochodzie, w poczekalni u lekarza, w wannie). Ważne jest, aby ćwiczyć codziennie po kilka minut- to dużo lepsze niż jednorazowe nawet bardzo długie ćwiczenie, które niewiele daje, a skutecznie zniechęca dziecko.

KIEDY DO LOGOPEDY ?

Rodzicu !!! Niezwłocznie udaj się do logopedy, gdy Twoje dziecko:

  • w wieku sześciu miesięcy nie gaworzy,
  • po ukończeniu 1 roku życia nie wypowiada sylab oraz pojedynczych słów,
  • podejrzewasz, że nie rozumie wydawanych przez Ciebie poleceń,
  • w wieku 2 lat nie mówi prostych słów np. mama, baba, tata, dada,
  • między 2. a 3. rokiem życia nie wypowiada prostych zdań,
  • w wieku 3 lat nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, e, i, y,
  • w wieku 4 lat nie potrafi opowiedzieć historyjki obrazkowej, wypowiada proste słowa lub
    równoważniki zdań, zniekształca wyrazy, nie wypowiada głosek: k, g, l, ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, gdy zamiast głoski f, w, wymawia p, b, h, zamienia g na k, oraz zamiast r mówi j
  • między 5. a 6. rokiem życia nie wypowiada następujących głosek:  l, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, k, g, ą, ę oraz gdy przestawia sylaby w obrębie wyrazu, lub skraca wyrazy,
  • dziecko ma 6 lat i nie wymawia prawidłowo głosek: sz, ż, cz, dż, r; nie potrafi powiedzieć jaką głoskę słychać na początku i na końcu wyrazu
  • oraz gdy Twoja Pociecha:
  • nawykowo oddycha buzią
  • podczas mówienia wsuwa język między przednie zęby
  • gdy masz wątpliwość czy dziecko słyszy.

RODZICU!!!

Nie bagatelizuj problemów z mową swojego dziecka! Nie słuchaj gdy Ci mówią "wyrośnie"...   Wczesna pomoc i interwencja logopedyczna jest gwarancją prawidłowego rozwoju emocjonalno-społecznego i zwiększa szanse na osiągnięcia szkolne.